Dieta fara sare


Mai putina sare inseamna o inima mai sanatoasa si o tensiune arteriala in limite normale. De aceea, este indicat sa nu exagerezi cu sarea adaugata in mancare si sa nu treci de limita celor 2 g pe zi de care are nevoie un organism sanatos. Nu este usor, pentru ca in multe din produsele pe care le cumparam exista deja sare in exces. Nu este nici imposibil, insa, ca sa reducem riscurile consumului excesiv de sare trebuie sa avem grija, macar acasa, la ceea ce punem in farfurie.sare

Invata sa gatesti acasa

Stim ca e mult mai simplu sa comanzi mancare de la firmele de catering sau sa mananci la pranz in oras, dar asa nu vei putea controla consumul de sare. Iar daca gatitul in fiecare zi pare obositor, incepe prin a-ti pregati cantitati mai mari pe care sa le imparti in portii mici si sa le iei la pachet. Daca nu ai nicio solutie si trebuie sa mananci in oras, cere portii la jumatate sau incearca sa ceri la garnitura legume fierte fara sare.

Invata sa masori exact sarea din mancare

Este foarte greu sa controlezi retetele in care este precizat: “sare dupa gust” sau “un praf de sare”. Stabileste de la inceput ca vei adauga doar un varf de lingurita de sare si nu incalca regula. In cazul in care stii sigur din reteta de cata sare este nevoie, redu cantitatea cu un sfert. Repeta trucul la fiecare 2 saptamani si vei vedea ca te vei obisnui cu mancare din ce in ce mai putin sarata.

Citeste etichetele

Putini dintre noi dam atentie procentului de sare din produsele pe care le cumparam. Ne-am obisnuit sa ne uitam dupa calorii, grasimi sau E-uri, dar si sarea este la fel de importanta. Data viitoare cand mergi la magazin, citeste eticheta si cauta produsul care are cea mai putina  sare. Intre atatea sortimente si branduri de paine, mezeluri, paste sau sosuri vei gasi cu siguranta si unele care nu iti vor creste tensiunea.

La unele produse poti renunta la varianta din magazin. Poti sa iti faci un dressing sanatos pentru salata acasa, doar cu ulei, otet si putin mustar sau poti sa inlocuiesti ketchup-ul cu o salsa de rosii si ardei copti facuta de tine.

Bazeaza-te pe fructe si legumeDieta

Inceputul este intotdeauna greu in orice tip de regim. Daca nu reusesti din prima sa reduci cantitatea de sare, nici macar acasa, completeaza meniul cu legume si fructe din plin. Studiile au aratat ca alimentele bogate in potasiu (un mineral pe care multe fructe si legume il au) reduce din efectele negative ale sodiului din sare. Asa ca, daca vrei sa neutralizezi o parte din impactul sarii asupra organismului, incearca sa incluzi frecvent in meniu: banane, portocale, rosii, caise uscate, cartofi, pepene galben si fasole boabe.

Descopera mirodeniile si condimentele noi

Sarea este cel mai utilizat condiment, dar nu este singurul. Sunt multe alte gusturi si arome care merita sa fie descoperite. In loc sa lasi sarea sa fie nota principala in mancarea ta, incearca ierburi aromatice, condimente uscate sau mirodenii exotice. De pilda, amestecurile curry din bucataria indiana nu contin deloc sare. Orice verdeata din gradina este, de asemenea, potrivita. Le poti usca, congela sau folosi in stare naturala.

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *