Cateva greseli care pot falimenta un restaurant


corporate-events (1)

Rata de esec in industria restaurantelor este substantiala. Multe restaurante esueaza în primii ani de la deschidere, iar la baza esecului stau diverse motive. De cele mai multe ori insa, esecul e cauzat de necunoasterea unor aspecte esentiale în operarea unui restaurant. De la meniuri prea mari, la lipsa unei strategii tarifare sau neimportanta acordata marketingului si lipsa unei “Propozitii Unice de Vanzare” originale (Unique Selling Point), toate acestea duc la esecul unui restaurant.  

Cunoscand cele mai frecvente greseli facute de operatorii de restaurante vei fi capabil sa eviti sa cazi in aceeasi capcana si sa-ti mentii restaurantul pe piata.

Va prezentam pe scurt cateva dintre greselile des intalnite in restaurante, sintetizate si de specialistii de la O’Dell Restaurant Consulting.

1. Un meniu prea marerestaurant-kitchen (1)

Acesta este un “ucigas” obisnuit al restaurantelor independente. Trebuie sa intelegi ca nu ii poti multumi pe toti, mai mult este o pierdere de vreme sa incerci asta, pentru ca iti vei pierde identitatea in acest proces. Meniurile mari creaza o serie de probleme in operarea restaurantului:

–    Meniurilor mari le lipseste focalizarea

Atunci cand incerci sa oferi de toate oaspetilor tai, nu le oferi de fapt mai multe alternative si mai multe motive de a se intoarce, pur si simplu ii faci confuzi. Ei nu stiu care sunt specialitatile tale, ce se presupune ca ar trebui sa faci bine, ce ar trebui sa comande si cum sa te descrie prietenilor lor.

–    Timp mai mare de efectuare a comenzii

Cu cat mai multe optiuni ai, cu atat mai mult timp le ia clientilor sa urmareasca meniul si sa faca comanda. Pentru fiecare minut in care clientii nu comanda, tu nu produci bani pentru locul pe care ei il ocupa.

–    Mai multe elemente in inventar

Cu cat ai mai multe elemente in meniu, cu atat mai multe ingrediente trebuie sa

bonuri

cumperi si cu atat mai multe ingrediente vei avea pe rafturi. Fiecare produs de pe raft reprezinta o posibilitate de a genera pierderi.

–    Timp de asteptare mai lung

Atunci cand ai prea multe preparate diferite care se gatesc in acelasi timp si prea putine comenzi multiple “din aceeasi cratita” iti ia mai mult timp pentru a le realiza. Consumatorii nu mai sunt dispusi sa astepte 45 de minute. Cu cat iti ia mai mult timp sa servesti fiecare masa, cu atat vei avea mai putine mese de servit in perioadele de varf.

2. In calitate de patron, te focusezi prea mult pe ce iti place tie

Restaurantele exista pentru a oferi experiente de luat masa placute pentru clienti, nu sa gadile orgoliul patronilor. Poate tie iti place muzica tare sau mancarea picanta, dar daca aceste lucruri nu sunt aliniate conceptului de brand al restaurantului nu au ce cauta in locatie.broken head

3. O strategie de tarifare slaba

Strategie? Da, strategie. Trebuie sa ai o metoda de stabilire a preturilor pentru elementele din meniu. Nu te poti uita doar la ce tarife percep celelalte restaurante si sa percepi aceleașs tarife. Tabloul financiar al business-ului tau este diferit de cel al oricarui alt business de pe piata si trebuie sa implementezi o strategie de tarifare care ia in considerare situatia ta financiara unica.

4. Lipsa competentelor de marketing

Nu conteaza cat de buna este mancarea ta, daca nimeni nu stie asta, nu se va vinde. Multi proprietari de restaurante se concentreaza prea mult pe aspectele de operare si prea putin pe marketing.

5. Un patron absent

Nu te poti baza pe altcineva sa-ti conduca restaurantul in timp ce tu stai si culegi roadele. Business-urile din domeniul restaurantelor nu se preteaza la “proprietari absenti”. Cu timpul, pe masura ce abilitatile tale evolueaza si întelegerea ta asupra business-ului creste, poti incepe sa delegi din sarcinile importante.

6. Nu exista un “Unique Selling Point” unic

Propozitis unica de vanzare este ceea ce va diferentiaza de celelalte restaurante. Clientii tai au nevoie de un motiv pentru a te alege pe tine in locul concurentilor tai. S-ar putea sa crezi sincer ca msncarea ta e mai buna ca a competitiei, dar iti garantez ca si ea crede si spune acelasi lucru tuturor. Asta inseamna ca mesajul tau suna ca al concurentei. Da, trebuie sa ai mancare si servicii excelente, dar nu e suficient. Ai nevoie de ceva original pentru a vinde. Un ‘Unique Selling Point’. Aceasta este o emotie pe care o oferi clientilor. Oamenii isi amintesc de emotii mai mult timp decat de o portie buna de mancare.

Sursa : www.horeca.ro ; http://horeca.ro/articole/restaurante/4198-6-greseli-de-evitat-in-restaurante-.html

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *